سفرجویان

بسیار سفر باید تا پخته شود خامی

شنبه سیزدهم شهریور 1389  توسط عسلی  |

سفرنامه آنتالیا"روز اول"

بعد از کلی این آژانس و اون آژانس رفتن، واسه یک هفته تور آنتالیا رو گرفتیم هتل 3 ستاره باتو. چون نزدیک ماه رمضان بود از همیشه شلوغ تر و قیمت ها چند برابر. اول از همه اینو بگم که منو بام تو آنتالیا آشنا شدیم با هم ، تابستان 2006 که تو یه هتل بودیم و 3 سال بعد ما با هم نامزد شده بودیم خلاصه خیلی برامون خوشحال کننده بود که در کنار هم هستیم و به این سفر میریم. و البته تصورمون از تور و افراد همون تصور 3 سال پیش بود....

صبح زود جمعه رفتیم فرودگاه امام خیلی خوشحال بودیم چون نه تنها اولین سفرمون با هم بود بلکه به جایی می رفتیم که با هم آشنا شده بودیم و خلاصه حسابی ذوق زده و اینا....! سریع همه مراحل رو رد کردیم و رفتیم نشستیم تا گیت باز بشه و سوار هواپیما بشیم. البته هر چی نگاه کردیم هواپیما رو ندیدیم. اینم بگم که دقیقاً چند روز بعد از اینکه ما تور رو گرفتیم هواپیمایی کاسپین به مقصد ارمنستان سقوط کرد و این باعث نگرانی خانواده هامون شد چون پرواز ما هم کاسپین بود. البته از آژانس که پرسیدم گفت توپولوف نیست. خلاصه ما اثری از هواپیما ندیدیم . از 2 تا پسری که هنگام تحویل بار در کنارمون بودن پرسیدیم که میدونن هواپیما چیه؟ و اونا هم با اطمینان گفتن که توپولف نیست خلاصه خیالمون راحت شد. بعد از کلی معطلی که البته برامون شیرین بود گیت باز شد و رفتیم که سوار هواپیما بشیم. سوار اتوبوس که شدیم دیدیم هر چه میره به هواپیما نمی رسه! بعد از طی فاصله زیاد به هواپیما رسیدیم که انگار در دورترین نقطه فرودگاه قایمش کرده بودند! همه هاج و واج بودن چون توپولف بود! و جالب اینکه همه آژانس ها از دم دروغ گفته بودن که توپولف نیست. جو خیلی بدی بود همه حسابی ترسیده بودن حتی این ترس تو چهره مهماندارا هم کاملاً واضح بود. هواپیما بعد از تکان های زیاد اوج گرفت . بعد از چند ساعت که به همه چند سال گذشت هواپیما در یه فرودگاه نظامی درب و داغان به زمین نشست. مردم که دیدند سالم رسیده اند کلی دست زدند و از خلبان تشکر کردند. چون هواپیماهای ایران اجازه فرود در فرودگاه آنتالیا رو نداشتند در فرودگاه اسپارتا که شهری نزدیک آنتالیا بود به زمین می نشستند و از آنجا تا آنتالیا با اتوبوس می رفتند. خلاصه اینکه این فرودگاه رو فقط برای ایرانی ها باز می کردند و می بستند! فری شاپ که هیچی یه آب خوردن هم نمی فروختند! این اولین ضد حال ما بود چون فرودگاه آنتالیا رو با اون همه عظمت و قشنگی دیده بودیم حسابی تو ذوقمون خورد و توصیه می کنم اگه قصد سفر به آنتالیا رو دارید حتماً حتماً از هواپیمای ترک استفاده کنید.

ورودی فرودگاه اسپارتا

فرودگاه آنتالیا

چک این و تحویل بار طولانی شد چون واقعاً یه فرودگاه نظامی امکاناتی نداره که! البته اینم بگم که حتی تهویه هم نداشت و ما حسابی گرممون شده بود. بعدش که اومدیم بیرون دنبال سندباد تور گشتیم که سر پیدا کردن اسممون اونجا هم کلی معطل شدیم جالب اینکه اسممون دقیقاً اولین اسم بود! خلاصه به سمت اتوبوسمون رفتیم. اسم تور لیدرمون بهزاد بود. ساعت رو 1.5 ساعت عقب کشیدیم و به وقت ترکیه 4 عصر بود که سوار شدیم. کسانی که با ما تو یه اتوبوس بودن 180 درجه با کسانی که 3 سال پیش با هم بودیم تفاوت داشتن! ولی خوب ما بازم به هوای 3 سال پیش که کلی با هم توریهامون حال کرده بودیم و حسابی خوش گذشته بود، ترجیح دادیم که از خود اینها تور بخریم که واقعاً اشتباه کردیم! همین جا یه توصیه می کنم که سعی کنین بیشتر جاها رو خودتون برین چون هم ارزونتر در میاد هم اینکه تنها باشین راحت ترین مخصوصاً اگه متاهلی می رید. اگه از قبل اطلاعات جاهایی که می خواین برین و نقششو از اینترنت بگیرین که خیلی راحت ترینو البته ما همه جا رو بلد بودیم ولی فکر کردیم با تور بریم بیشتر خوش میگذره! خلاصه ما تورها رو خریدیم چون کل پکیج رو خریدیم برامون ارزونتر در اومد. وسط راه به سمت آنتالیا در یک فرشگاه برای خرید و wc توقف کرد که روبری یک سد قرار داشت. اسم اونجا گلباشی بود.

اینم بگم که در ترکیه بیشتر دستشویی ها پولی است. اینجا 50کروش بود یعنی نیم لیر که هر لیر حدود 700 تومان است. لیر یا به عبارت صحیح تر TL واحد پول ترکیه است. در تمام فروشگاه ها و رستوران ها دلار و یورو را چنج می کنن ولی توصیه می کنم این کارو انجام ندین چون ارزونتر بر میدارن. برای چنج کردن به صرافی ها که در خیابان های شلوغ زیاد است مراجعه کنید که در ترکیه به نام doviz  معروف است. اگه علاقه به برقراری ارتباط با مردم ترکیه دارید بهتر است قبل از سفر از کتاب ها و cdهای آموزشی زبان ترکی در سفر استفاده کنین. من که همیشه این کارو میکنم و به نظرم خیلی جالبه که کمی از زبان خودشون رو بلد باشی و بتونی ارتباط برقرار کنی و کلی هم از اونا یاد میگیری. به نظر من ترک ها بسیار مهربون و مردم نواز هستن. من که کلی دوست پیدا کردم دفعه پیش هم همین طور.

خلاصه بعد از کمی استراحت نزدیک اون سد اتوبوس دوباره راه افتاد. وارد شهر آنتالیا که شد من و بام کلی خوشحال بودیم و تمام خاطراتمون داشت زنده می شد از کنار فروشگاه دپو رد شد و بعد وارد مرکز شهر شد.

فروشگاه دیپو

هتل ما در منطقهkonyalti  قرار داشت.که از این نظر خیلی خوشحال شدیم. آنتالیا 2 ساحل دارد   konyalti وlara

که اولی سنگی و دومی ماسه ای است.

ساحل کونیالتی

ساحل لارا

"کونیالتی"  بیشتر جوان پسند و شلوغ است ولی لارا خانوادگی تر و آرامتر است و برای آفتاب گرفتن مناسب تر. Beach park که پر از بار و رستوران است در ساحل کونیالتی قرار دارد و شبها به صورت دیسکو ساحلی فعالیت میکند.

خلاصه آخرین هتل هتل ما بود.

این توصیه رو همین جا میکنم که در ترکیه هتل ها از آنچه که اسماً ستاره دارند، عملاً یکی دو تا کمتر هستند یعنی یه هتل 3 ستاره در حد یه 2 ستاره است. حواستون باشه البته ما کلاً فقط برای خوابیدن به هتل رفتیم ولی خوب، اونم تصمیم گرفتیم که این دفعه 4 ستاره بریم.

اتاق 103 در طبقه اول مال ما بود. یه تراس کوچولو هم داشت. کلاً بد نبود. ما سریعاً یه صندوق امانات برای یک هفته گرفتیم و پولهامونو اونجا گذاشتیم چون سری پیش از تو اتاق یکی دزدی شده بود و ما حسابی ترسیده بودیم. شما هم حتماً اگه در اتاقتون نداشت بگیرین.

تا آماده شدیم و اومدیم بیرون ساعت 8 شده بود. هوا نسبت به 3 سال پیش بهتر و خنک تر بود ما هم رفتیم که موقعیت هتل رو بسنجیم. تا ساحل 5 دقیقه پیاده روی داشت و ما همان جا کمی قدم زدیم البته از قبل نقشه آنتالیا داشتیم بهتره شما هم از اینترنت تهیه کنین چون مثل تایلند رایگان همه جا وجود ندارد. برای مردم ترکیه آتاتورک خیلی ارزشمند است و بیشتر جاها مجسمه و عکسش را می توانید ببینید. ما در رستوران پیتزا پیتزا که روباز و در جاده ساحلی قرار داشت شام خوردیم و خیلی چسبید یه کم خرید کردیم (خوراکی) و به هتل برگشتیم چون حسابی خسته بودیم. اینم بگم که ورود خوراکی به هتل ها ممنوع است ولی می توانید در کیف قایم کنید و ببرید ولی تابلو  دستتان نگیرید چون نمی زارن که داخل ببرید. رفتیم هتل و بیهوش شدیم.

قصد داریم در این وبلاگ تجربیات سفرهامون رو با شما قسمت کنیم.
safarjooyan@yahoo.com

اسمایلی و گذاشتن شکلک در وبلاگ
دانشجويان مديريت جهانگردي
تورهای لحظه آخری آنتالیا

Locations of visitors to this page